Buna dimineata.
Raspusuri la o parte din intrebarile/subiectele puse/discutate in ultima vreme.
Decontare cheltuieli medicale : Directoratul Hidroelectrica a aprobat, in 2020, decontarea doar a unor dosare avizate in comisia mixta admin-sind.
Oficial, nu exista motivatii.
Cele neoficiale sunt puerile.
Apoi, nu au mai aprobat alte dosare fiindca si-au dat seama ca ar crea un precedent.
Hidroelectrica nu protejeaza cu adevarat resursa umana.
Am parcurs pasii necesari pentru a determia administratia sa respecte CCM.
In ultima faza, am actinonat in instanta in numele salariatilor in cauza (cei care au dorit acest lucru).
Am castigat la fond, apelul e pe rol.
Transportul pentru TESA : situatia este destul de asemanatoare.
Diferenta intre TESA si exloatare, in CCM, este aceea ca, pentru TESA, am prevazut in CCM ca solicitarile respective se analizeaz in comisa mixta si nu in comisiile de negociere a notelor comune la nivel de sucursala.
A fost o cale de mijloc convenita la negociere, fiindca destul de multi salariati nu au procedat corect in ultimii ani in ceea ce priveste declararea localitatii de domiciliu/resedinta.
Dupa ce am stabilit noi reguli, mai restrictive, si am avizat solicitarile corecte in comisia mixta, directoratul nu a aprobat listele respective.
Nici aici nu a exsitata o motivatie oficiala.
Am procedat in acelasi mod ca ala ajutoare.
Instanta de fond a admis in parte solicitarea noastra, nu am primit sentinta, deocamdata, va fi si aici apel.
Din pacate, la cum merg lucrurile in tara asta, nu avem alte solutii.
Daca va imaginati ca altor decidenti le pasa de salariatii din companiile pe care le diriguiesc, va inselati.
Decesul salariatului : CCM are prevederi privind ajutorul primit de familia salariatului in caz de deces, functie de cauza decesului (un tip de ajutor pt deces in accident de munca/in urma unei boli profesionale sau in legatura cu profesia, alt tip de ajutor pentru celelalte cauze de deces).
Din partea sindicatului, regulile sunt stabilite la nivelul fiecarui departament.
Apa potabil/menajera : am solicitat adminsitratiei sa prezinte modul de îndeplinire a obligațiilor legale conform OUG 99/2000, inclusiv situația asigurării apei la locurile de muncă.
Contractul de servicii privind asigurarea apei la locurile de munca a ajuns la final si, din diverse motive (putine obiective, restul pura nepasare a unora), achizitia centralizata a fost demarata tarziu, probabil mai dureaza vreo 3-4 saptamani pana avem un nou furnizor si apa la bidon ...
In unele sucursale, a fost folosit stocul de urgenta constituit in perioada izolarii la locul de munca, dar nu acopera tot necesarul.
De ce achizitie centralizata si nu la nivel de sucursale ? fiindca asa e legea, nu poti face mai multe achizitii pentru acelasi produs.
Pana atunci, unii vor da cu subsemnatul la ITM (sper).
Preferabil ar fi fost ca fiecare centrala sa se fi mobilizat si sa sesizeze in scris sindicatul si adminsitratia, deopotriva, impactul ar fi fost altul.
Apa menajera : fara suparare, aici nu mai e problema directoratului.
Tine de administratia locala, plecand de la seful locului de munca si chiar de la colectivul respectiv.
La nivelul fiecarei sucursale, directorul are competenta sa aprobe cheltuieli intr-o anumita limita si aceste lucruri trebuie rezolvate local.
Cam atat acum, restul mai pe seara.