Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Un TESA

Pagini: 1 [2] 3
16
Discutii si opinii / Re: concursuri
« : Iunie 01, 2018, 12:03:51 a.m. »
    Intri pe cariere site Hidroelectrica, dai click pe anunturi rezultate concursuri ocupare posturi si citesti bancuri seci : afli ca au fost comunicate candidatilor inscrisi, telefonic sau prin e-mail.
    Multumim pentru corecta si profunda informare ! Traim decenii de impliniri marete !
Aţi auzit cumva de Directiva europeană care a impus GDPR (Regulamentul general pentru protecţia datelor personale), intrat în vigoare prin lege în luna mai?
Dacă sunteţi salariat Hidroelectrica probabil că aţi dat de curând şi un test de verificare a cunoaşterii acestui regulament.
Nerespectarea lui se sancţionează cu amenzi care merg până la 4% din cifra de afaceri (adică 28 milioane euro în cazul Hidroelectrica).
Publicarea pe site-ul Hidroelectrica, accesibil oricărei persoane din lumea largă, a datelor personale ale candidaţilor înscrişi la concurs (nume şi prenume, notele obţinute, etc) ar reprezenta o încălcare a acestui regulament.
Acesta este motivul pentru care nu mai puteţi fi informat, începând din această lună, despre cine a candidat şi ce note a luat.
Toate aceste informaţii pot fi obţinute de către cei interesaţi (legitim) de la comp. Resurse Umane, iar cei direct interesaţi (candidaţii) le primesc prin email.
Asta e legea, dacă sunteţi nemulţumit de ea, criticaţi Uniunea Europeană şi directivele ei.

17
Discutii si opinii / Re: PARTICIPARE LA PROFIT 0 !!!!
« : Mai 27, 2018, 09:08:44 a.m. »
Propunerea dvs ca să primim fiecare dividende aferente unei acţiuni "deţinute" de fiecare angajat nu este foarte avantajoasă:
Hidroelectrica are în total 448.165.063 acţiuni ordinare, iar profitul net al anului 2017 a fost de 1.359.687.718 lei.
Rezultă 1.359.687.718 lei / 448.165.063 acţiuni = 3 lei participare la profit de persoană.
Pe de altă parte angajaţii nu deţin nici un fel de acţiuni la Hidroelectrica.

AGA a aprobat suma de 10.220.643 lei / 3.279 angajaţi = 3.117 lei de persoană (brut).
Dacă se va adopta metoda 1 (sumă fixă egală pentru fiecare angajat), vom primi efectiv (după scăderea contribuţiilor şi impozitului pe venit):
3.117 x 0.65 x 0.90 = 1.823 lei net.

Metoda 1 mi se pare corectă, dacă s-ar da proporţional cu salariul personalul din exploatare ar primi mult mai puţin, şi el are o contribuţie esenţială la realizarea profitului.

18
Discutii si opinii / Re: schimbare program lucru
« : Mai 18, 2018, 04:36:56 p.m. »
Da, corect, dacă se doreşte.
Când vorbim de o aplicaţie software, nimic nu e imposibil dacă se alocă fonduri şi timp suficient.
Dar având în vedere că mai sunt 2 săptămâni până la termenul de 1 iunie şi până astăzi nimeni din departamentul IT nu a fost informat despre necesitatea acestor schimbări, nimeni nu a întrebat cam care ar fi termenul fezabil pentru modificarea aplicaţiilor (lucru care trebuia făcut după părerea mea înainte de a se stabili un termen în protocol), semnele nu sunt încurajatoare.
În orice caz, la alte instuţii (bugetare) care aplică acest sistem, se lucrează cu pontaje fictive.

19
Discutii si opinii / Re: schimbare program lucru
« : Mai 18, 2018, 02:26:34 p.m. »
Acuzele au fost din prima pentru că nu ne-a întrebat nimeni dinainte, cum ar fi fost normal.
Sunt multe situaţii particulare, aşa cum Hidroelectrica doreşte să aibă un program sincron cu sucursalele, şi în sucursale sunt numeroase probleme dacă programul în centrale este decalat cu 1 oră şi jumătate faţă de sediu.
Nu ştiu cine sunt persoanele fericite cu acest program, eu nu le-am găsit. Am găsit câteva cărora le e totuna, nu-i deranjează dar nici nu-şi doresc neapărat acest program.
Problema se poate corecta, măcar parţial, prin notele comune din sucursale, care pot prevedea de exemplu un program în centrale 7:00 - 15:30 luni-joi şi 7:00 - 13:00 vinerea. Sau poate chiar programul dvs de la Caransebeş, dar atunci vor fi alte "pierderi colaterale": oamenii de la Serviciul Management Energetic, care datorită zilei energetice trebuie să fie la servici la 7:00, indiferent ce protocoale semnează sindicatul.
Însă problemele de pontaj vă spun că vor fi absolut insurmontabile, şi rezolvarea va fi exact aşa cum este acum la primării, prefecturi, casa de sănătate şi alte instituţii:
Se va ponta fictiv 8 ore pe zi, inclusiv vinerea.
Aşa încât toată lumea va fi vineri la servici. Se vor lua concedii luni-joi, sau oricum să se termine joi, iar vineri vii şi stai 6 ore. Se vor lua concedii medicale de luni până joi, vineri la servici. Asta e.
Atunci când vinerea e sărbătoare legală (cum e 1 iunie acum, de exemplu), se va sta la program doar 8 ore luni-joi, aşa, la mica înţelegere, altfel lucrăm 2 ore suplimentar neplătit în acea săptămână. O zi de recuperare se va lua cu notă de chemare de 8 ore, de luni până joi, pentru că vineri vii la servici că stai doar 6 ore. Şi altele asemenea...
Să vedem cum vom scoate cămaşa dacă va fi un accident de muncă în perioada nepontată, sau dacă cineva are un accident în timpul liber pontat de vinerea.
Se va merge pe ideea că dacă atâtea instituţii din România procedează aşa, cu potaje fictive, putem şi noi.
Suntem în România, unde legile sunt facultative şi regulile se fac "la mica înţelegere".
Oricum înţeleg din postarea dvs că motivul acestei schimbări nu este o dorinţă veche a oamenilor care în sfârşit se poate pune în practică, ci un compromis "rezonabil" pentru că aşa doreşte firma.
Iar sindicatul se conformează.
Data trecută, când s-a pus problema de program 9:00-17:00, atunci oamenii au fost consultaţi şi au răspuns NU în mare majoritate. Acum nu ne-aţi mai consultat. De ce? pentru că ştiaţi că răspunsul va fi tot NU, dar doreaţi acel compromis rezonabil.

Prelungirea discuţiei nu cred că mai are vreun sens, aşa cum n-a avut nici un sens nici discuţia anterioară referitoare la regulamentul de avansare (care nu există nici acum, anul acesta ne-am lins pe bot de avansări). Indiferent de argumente şi de discuţii, oricât de prelungite, dvs veţi face tot cum vreţi, pentru că ştiţi mai bine decât oricine şi reprezentaţi "majoritatea".
Exact ca în politică: minoritatea "ciocu mic", noi reprezentăm majoritatea, ne-au votat, aşa că orice facem sau decidem înseamnă că este dorinţa ţării.

20
Discutii si opinii / Re: schimbare program lucru
« : Mai 18, 2018, 09:12:43 a.m. »
Văd că orgoliul dvs este chiar nelimitat.
În loc să recunoaşteţi că aţi greşit în presupunerile dvs (toţi sefii de serviciu au loc de muncă la sediu şi ziua energetică începe la ora 00:00 peste tot), şi că nu aţi analizat întregul impact al protocolului în toate sucursalele, toate acestea le răsuciţi în alte acuzaţii, că sucursala noastră este una specială şi că trebuie să ne supunem majorităţii Hidroelectrica.
Da, sucursala noastră este specială, datorită relaţiei cu partenerul sârb. Este mai specială şi prin faptul că asigură peste 45% din banii Hidroelectrica (dacă luăm în calcul şi reglajul secundar), iar aceşti bani acoperă costurile mai ridicate ale energiei produse în multe alte sucursale, deci chiar şi o parte din salariul dvs este asigurat din producţia acestei sucursale speciale pe care o blamaţi. (nu că am avea noi vreun merit pentru că lucrăm într-o centrală mare, dar asta este situaţia).
E mai specială şi datorită volumului redus al acumulării raportat la debitul afluent (centrale pe firul apei), ceea ce face ca la debite mari orice grup indisponibil să reprezinte o mare problemă, cu pierderi efective de aproximativ 6000 euro/oră, ceea ce pune o uriaşă presiune pe întreg personalul care contribuie la buna funcţionare a hidroagregatelor. Fiecare minut de întârziere în rezolvarea unui incident chiar contează.
Cu toate astea, aş fi de acord cu dvs dacă întradevăr majoritatea personalului din alte sucursale şi-ar fi dorit programul acesta de lucru.
Înţeleg că dvs aţi evaluat dorinţa majorităţii întrebând doar liderii locali de sindicat (din care au lipsit 3). Dar v-aţi întrebat dacă liderii respectivi au consultat cu adevărat majoritatea salariaţilor? Eu vă spun că nu au făcut-o, eventual au întrebat câteva persoane din sediu.
Problema nu este doar a mea personală, dacă era aşa, nici nu mă apucam să postez ceva. Nici măcar nu este doar a sucursalei "speciale".
Am discutat cu multe persoane din sediu, am vorbit la telefon cu colegii mei din alte sucursale, absolut toţi erau nemulţumiţi, unii mai mult, alţii mai puţin. Dar n-am găsit pe nimeni fericit de acest protocol.
Cu bună ştiinţă denaturaţi şi sensul postărilor mele: nu caut soluţii, ci doar probleme.
V-am dat şi soluţia: program 7:30 la 16:00, asta le-ar conveni tuturor. Chiar şi celor de la Executiv, conform unei postări anterioare a dvs.
Aţi spus singur: "Programul 7:30-16:00 ar fi mai convenabil pentru toti, asta este chiar adevarat."
Din ultima dvs postare deduc că doar "firma" nu agrează acest program (e prea matinal), în rest "majoritatea" clamată de dvs este de acord cu aşa ceva.
Dvs reprezentaţi interesele "firmei" sau ale salariaţilor?

Răspunsul la întrebarea cu absenţele în pontaj dacă cineva chiuleşte în mod sistematic jumătate de oră este evident, îl ştiţi şi dvs foarte bine, pentru că semnaţi o mulţime de pontaje: a lipsit jumătate de oră, este absent întreaga oră pe care nu a lucrat-o complet. Problema apare doar dacă aplicaţia de pontaj va rămâne neschimbată şi se vor trece doar 8 ore de luni până joi, atunci n-ai cum să-l pui absent pentru că el a lucrat efectiv cele 8 ore din pontaj.

Constat că vă deranjează foarte mult să discutaţi cu mine, pentru că nu vă place să fiţi contrazis sau criticat, mai ales dacă există şi argumente.
Dacă vă deranjează, sunteţi liber să nu-mi mai răspundeţi.
Dacă vă deranjează foarte tare, puteţi să-mi ştergeţi contul. Nu voi încerca să-mi fac altul.


21
Discutii si opinii / Re: schimbare program lucru
« : Mai 17, 2018, 10:54:07 p.m. »
Nici dvs. nu sunteti in fiecare zi in centrala de la ora 7:00, pentru ca sunteti sef de serviciu si aveti biroul la sediu.
Aveti responsabilitati si acolo, macar de coordonare, nu doar in centrala.
Sau gresesc ?

PS.
Ziua energetica incepe la ora 00:00.
Programul de tura incepe, in general dar nu peste tot, la ora 7:00.
   Greşiţi, în mai multe privinţe, pentru că extrapolaţi situaţia din sucursala dvs la nivelul întregii companii.
Eu, ca şef de serviciu, nu am nici un birou la sediu, nu am unde să stau acolo. Singurul meu birou este în centrală, şi am program zilnic între 07:00 - 15:00, conform Notei comune. Asta pentru că 90% din activitatea importantă este în instalaţii, în centrale sau pe teren. Şi nu sunt singurul şef de serviciu în această situaţie, suntem doi.
La ora 15 plec la sediu şi rezolv acolo toate hârţoagele care se adună zilnic, până la ora 16, când (teoretic) plec acasă, dacă nu sunt alte probleme. Aşa încât fac câte o oră suplimentară zilnic, neplătită şi netrecută în pontaj (pentru că conform CCM nu se plăteşte timpul suplimentar mai mic de 2 ore zilnic, şi tot conform CCM eu nu am dreptul la spor pentru muncă sistematică peste program, doar Executivul are acest drept, cu aprobarea conducerii).
Dacă nu aş fi la ora 7 în centrală, cine ar emite autorizaţiile de lucru, atunci când avem lucrări în instalaţii? sau aşteaptă oamenii o oră degeaba ca să vin eu la lucru?
   Greşiţi şi cu ziua energetică. În sucursala noastră ziua energetică începe la ora 7:00, când se face schimbul de date cu partenerul sârb, pentru împărţirea potenţialului. Este o situaţie particulară în sucursala noastră, dar dacă în restul sucursalelor e altfel, noi devenim pierderi colaterale, nu?
   Dar principala  dvs greşală nu este faptul că nu cunoaşteţi toată activitatea şi particularităţile fiecărei sucursale din Hidroelectrica, ci faptul că luaţii decizii de unul singur, fără să consultaţi oamenii, decizii care pot afecta serios întregul program de lucru zilnic. O jumătate de oră lucrată zilnic neplătit înseamnă destul de mult, mai ales dacă se adaugă la ora pe care o lucram oricum suplimentar.
   Înţeleg din zvonurile care circulă că doriţi ca programul pentru personalul de exploatare care nu lucrează în tură (este şi cazul dvs) să fie de la 07:30 la 16:00. Dacă e adevărat, problema dvs de familie este perfect rezolvată (la 16 plecaţi din Ruieni şi ajungeţi la sediu numai bine să vă luaţi soţia acasă), dar nu şi a altora.
   Dacă chiar doriţi o zi de vineri mai scurtă, de ce nu propuneţi un program 7:30 - 16:00 pentru toată lumea (cei din sediu)?
Pentru toată lumea cu care am discutat acest program ar fi mult mai convenabil. Posibil şi la Executiv să le convină, străzile sunt mai libere la ora 7 în Bucureşti şi poate găsesc şi loc de parcare.
   Nu e vorba doar de cei cu probleme de familie (deşi nu văd de ce trebuie întotdeauna să fie nişte pierderi colaterale), eu nu am găsit nici o persoană la sediu care să se bucure de acest program, din contra. Când am spus că ar fi în avantajul celor de la Executiv, m-am gândit că dacă în sucursale nimeni nu e fericit cu acest program (am întrebat şi prin alte sucursale, toţi înjură), nu mai rămâne decât Executivul, unde oamenii stau până seara la lucru ca să ia sporuri de muncă suplimentară şi n-au cu cine vorbi la telefon prin sucursale. Dacă ziceţi că nici lor nu le convine, atunci a cui a fost ideea? doar a dvs şi a celor din Caransebeş?
  Oricum ar fi, vor apare numeroase probleme la care nu ştiu dacă s-a gândit cineva cum vor fi rezolvate:
1. Aplicaţia de pontaj nu acceptă jumătăţi de oră, şi nici aplicaţia SAP. Din ce au spus cei de la Resurse Umane, probabil pontajul se va face tot ca până acum, cu 8 ore pe zi, inclusiv în ziua de vineri.
2. Contractul individual de muncă conţine prevederea cu program de lucru 8 ore zilnic. Se va face adiţional la CIM sau nu?
3. În cazul în care nu se schimbă CIM, aplicaţia de pontaj şi aplicaţia SAP, vor apare numeroase alte probleme ciudate:
   - Dacă cineva face accident cu maşina vineri la ora 15:00, este accident de muncă sau nu? pontajul şi CIM-ul zice că da, protocolul zice că nu.
   - Dacă eu fac cerere de recuperare 8 ore şi îmi iau liber ziua de joi (conform pontaj e OK), vineri lucrez 6 ore? sau 6 ore jumate?
   - Dacă ne luăm concediu de luni până joi, şi vineri venim la lucru, vineri lucrăm 6 ore?
   - Dacă cineva pleacă acasă la ora 16:00 de luni până joi, că aşa vrea el, eu cum pun absenţa în pontaj? câte o jumătate de oră pe zi? sau îl pun absent 2 ore vineri, când a venit la lucru (şi poate stă vineri până la 16:00, că aşa vrea el), şi ne dă în judecată pe drept?
   Sunt nenumărate probleme care nu ştiu cum vor fi tratate, inclusiv de legalitate, dacă aplicaţiile de pontaj şi SAP nu vor fi modificate ca să accepte jumătăţi de oră. Aceste modificări la aplicaţii nu sunt simple deloc, şi nu ştiu dacă se vor putea realiza într-un termen aşa de scurt, sau dacă se vor rezolva cumva.
   
   Dar asta rezultă când se adoptă decizii pompieristic, dictatorial, fără consultarea salariaţilor şi fără o analiză de impact în toate sucursalele.


22
Discutii si opinii / Re: schimbare program lucru
« : Mai 17, 2018, 12:47:41 p.m. »
Sindicatul ne-a făcut un "bine".
Este aceeaşi metodă dictatorială binecunoscută a d-lui Aurariu de a hotărî singur, că ştie el mai bine ce ne trebuie şi ce nu.
Nu au întrebat pe nimeni, au semnat ca primarii protocolul, care este doar în avantajul celor de la Executiv.
Nu le pasă de părerea TESA din sediile sucursalelor sau uzinelor (doar ei sunt afectaţi), pentru că liderii de sindicat care majoritatea lucrează în centrale vor avea programul neschimbat.
Am vorbit cu multă lume din sediu, nu am găsit absolut nici o persoană care să-şi dorească acest program de lucru, toată lumea înjură sindicatul.
Doar pentru Executiv e mai bine, pentru că ei stau oricum mai târziu ca să-şi poată lua sporul de 30% de lucru sistematic peste program, prin grija sindicatului care a fost de acord ca acest spor să fie dat numai la Executiv (exceptând şoferii şi secretarele)
Dar suntem resemnaţi cu acest sindicat, la fel cum suntem resemnaţi cu guvernul, cu parlamentul şi cu tot ce se întâmplă în ţara asta de rahat.

Eu lucrez în centrală, cu program 7:00-15:00, soţia la sediu, program 8:00-16:30. Eu voi lucra o oră jumate suplimentar, ea la fel, pentru venim împreună la servici şi plecăm împreună acasă. Aceeaşi situaţie pentru cei care lucrează la sediu şi au soţul/soţia la Hidroserv.
Programul din centrale nu se va schimba, din foarte multe motive. În primul rând ziua energetică începe la noi la ora 7:00.
Cei care nu au problema asta sunt şi ei nemulţumiţi, pentru că ajung să mănânce de prânz la ora 18:00, iar vinerea, dacă sunt probleme multe la servici (şi de obicei sunt) oricum nu vor pleca acasă la ora 14:00.

Mulţumim sindicatului pentru acest cadou surpriză, de care am aflat după ce protocolul a fost semnat.
Acuma cred că s-au pus bine cu conducerea de la Executiv. Exploatarea nu a fost afectată, deci totul e OK.
Dă-i dracu pe ăştia de la TESA din sucursale, care oricum nu fac nimic şi au salarii prea mari, fără să producă nici un megawatt.

23
Discutii si opinii / gramatica ...
« : Februarie 14, 2018, 03:59:04 p.m. »
Într-adevăr nu sunt perfect, dar nici pe departe pentru motivul indicat de dvs.
Iar aţi dat-o în bară. Este corect cum am scris:
Criticaţi ideile, dacă e cazul, nu forma lor de exprimare.
"lor" se referă la idei, care sunt la plural, nu la altceva.
Este vorba de forma de exprimare a ideilor.

O zi la fel de bună,

24
Discutii si opinii / gramatica ...
« : Februarie 14, 2018, 02:28:43 p.m. »
Domnule "cârcotaş", cred că exageraţi cu analizele gramaticale şi mai ales cu jignirile la adresa colegilor pe acest subiect.
Nimeni nu e prefect şi nu le ştie pe toate, nici chiar dvs:
Aţi scris "Nu este o jignire sa-i spui la un om ca nu stie sa scrie". Corect ar fi "Nu este o jignire sa-i spui unui om ca nu stie sa scrie".
Criticaţi ideile, dacă e cazul, nu forma lor de exprimare.
Şi chiar dacă criticaţi ceva, orice, nu este neapărat nevoie să calificaţi pe cineva "prost". Necunoaşterea nu este echivalentă cu lipsa de inteligenţă.

Dacă vreţi cu adevărat să-i ajutaţi să înveţe gramatică, vă sugerez să postaţi în cadrul unui subiect separat "Gramatică" greşelile depistate de dvs precum şi forma de scriere corectă, aşa măcar postările dvs pot avea o utilitate, fără să jigniţi pe toată lumea.

25
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 29, 2018, 08:06:09 a.m. »
Nu fiţi răi. Dacă la negocieri a fost de ales între indexare suplimentară a salariilor şi trecerea voucherelor în CCM, cred că oricine ar fi ales indexarea. Salariul nu îl mai scade nimeni, e garantat, pe când prima de vacanţă sau voucherul poate fi oricând retras (cum s-a întâmplat). În plus banii faci ce vrei cu ei, voucherul poate fi folosit numai în turism, şi doar la anumite agenţii sau hoteluri care îl acceptă. Asta dacă vrei să mergi la acele hoteluri.
Voucherul este echivalent cu o indexare de 4%. În plus, sunt mari şanse ca el să fie dat până la urmă, poate mai la toamnă. El are valabilitate 2 ani, deci poate fi folosit şi de cei care şi-au luat deja concediul pe 2018.

26
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 20, 2018, 02:08:22 a.m. »
De acord cu dumneavoastră domnule TESA.
De fapt dumneavoastră plătiți cotizație degeaba, Domnul Aurariu așteaptă si el sa ii faceți cerere în scris , ca deh poate o fi și el director , sa ii sesizați mica dv  problemuța ca va faceți timp sa veniti de acasă din timpul liber si sa munciți pe gratis.
Dar va spun eu ca în scris degeaba ii faceți , ca tot nu rezolva nimic .
Mai bine unitiva cu colegii si toți puneți problema in fata directorului dv.

Am discutat problemele astea de mai multe ori, şi cu directorul, şi cu managerul, toată lumea e de acord că nu este o situaţie normală, dar degeaba, nu se rezolvă nimic. De fapt, problema e simplă, toate procedurile sunt gândite în aşa fel încât orice am face şi oricât s-ar lucra peste program, Hidroelectrica să nu cheltuiască mai nimic pentru plata orelor suplimentare la TESA sau la personalul de zi (care a fost redus şi el la minimum, adică la zero, cred că mai sunt vreo 3-4 muncitori la întreţinere în secţii pe toată Hidroelectrica).
Acelaşi lucru este valabil şi pentru personalul de tură, doar că acolo nu au ce face dacă graficul de tură nu poate fi realizat fără ore suplimentare. De aceea au apărut tot felul de limitări şi restricţii la programarea CO, care trebuie fragmentat şi împrăştiat tot timpul anului astfel încât orele suplimentare să fie reduse la minimum, iar şefii de secţie sau CHE care fac graficul sunt permanent beşteliţi şi atenţionaţi de la Resurse Umane că nu l-au făcut bine, că puteau să reducă şi mai mult orele suplimentare.
Procedura şi formularele Notelor de chemare nu respectă CCM, iar sindicatul nu face nimic:
1. În cazul incidentelor şi avariilor, atunci când Notele de chemare trebuie făcute ulterior prestaţiei, şeful direct trebuie să obţină în prealabil acordul telefonic sau prin email al directoratului. Nimeni nu sună noaptea preşedintele directoratului, iar dacă încearcă să sune, nu răspunde nimeni la telefon. Se obţine acordul telefonic al directorului de sucursală sau al managerului, dar asta nefiind conform procedurii, Notele de chemare pot să nu fie semnate ulterior, pe motiv că nu s-a respectat procedura.
2. Chiar dacă Notele de chemare se fac dinainte, la lucrări programate, aprobarea lor la directorat poate dura uneori săptămâni, aşa încât personalul prestează fără să fie sigur că va avea Notă de chemare.
3. Formularul Notei de chemare nu conţine acordul şi semnătura salariatului.
4. Nota de chemare poate fi aprobată condiţionat de recuperarea orelor suplimentare în 30 zile, caz în care orele suplimentare nu mai pot fi plătite, recuperarea este obligatorie. Dacă persoana respectivă nu are zile fără încărcare în următoarea lună, ca să-şi poată lua recuperarea, ori renunţă la recuperare, ori o ia dar munceşte suplimentar în altă zi, fără Notă de chemare.
5. În cele mai multe cazuri (90%), şefii de secţii, CHE sau compartimente TESA nu se mai complică să facă Note de chemare, procedura fiind aşa de dificilă, renunţă. Asta este de fapt şi scopul în care au fost gândite procedurile de către administraţie.

Sporul de consemn la domiliciu
CCM prevede maxim 16 ore de consemn pe săptămână (cu prelungire la 64 ore doar în cazuri speciale, temporar, cu aprobarea directoratului) şi numai sâmbăta şi duminica, în timpul săptămânii doar în cazuri speciale, temporar.
16 ore maxim pe săptămână înseamnă un spor la salariu de maxim 10%. Pe lângă faptul că n-am auzit ca în vreo sucursală să se dea acest spor de consemn, din experienţa anterioară, când îl aveam, eram consemnaţi 8 ore ori sâmbătă, ori duminică, dar fără să fie precizat intervalul orar respectiv, aşa încât în realitate eram consemnaţi 24 ore şi plătiţi 8 ore de consemn.
În prezent, fără să fim consemnaţi, trebuie să răspundem la telefon la orice oră din zi şi din noapte, 7 zile pe săptămână, şi să venim la intervenţii mai grave cu maşinile personale, fără garanţia că se vor aproba Notele de chemare. Chiar dacă se aprobă orele suplimentare, obligaţia (neoficială) de a răspunde la telefon şi de a fi în blocstarturi, asta cine o plăteşte?

Sporul pentru munca prestată sistematic peste program
Conform CCM, acest spor se poate acorda numai la Executiv (unde cred că peste jumătate din personal beneficiază de el). La sucursale, acest spor se dă numai la şoferi şi la asistent manager (secretară).
De ce a acceptat sindicatul această discriminare? Este justificată real de activitatea efectivă? Doar TESA de la Executiv lucrează sistematic peste program? (adică stau acolo la cafele şi se uită pe net până la ora 18, şi iau spor 20-25%)
(întrebare retorică, a acceptat pentru că nu-i pasă de aceste probleme)
În plus este precizat clar "doar personalul de execuţie". Adică şefii de compartiment n-au cum să lucreze suplimentar, sau se consideră că sporul de conducere (mai mic decât cel de lucru suplimentar) acoperă această activitate?

După cum vedeţi, sunt foarte multe lucruri în neregulă, şi eu consideram că sindicatul trebuie să le abordeze în mod sistemic, solicitând modificarea procedurilor şi a prevederilor CCM.
O notificare (reclamaţie) care să rezolve punctual una sau două cazuri particulare de Note de chemare neaprobate, asta este apă de ploaie, nu rezolvă nimic de fapt.

Nu mă aştept de la sindicat să rezolve toate aceste lucruri. Cred că nici nu poate şi nici nu este foarte interesat de aceste probleme, se consideră că TESA au salarii mari, se descurcă ei cumva.
Dar aş vrea să nu ne încurce şi să nu bage beţe-n roate, cu tot felul  de regulamente şi examinări suplimentare (avansări) şi cu tot felul de limitări şi excluderi (desfiinţare ingineri/economişti I şi II, promovarea pe aceste posturi care era o şansă de creştere a salariilor).
După cum am spus, drumul spre iad este pavat cu intenţii bune.

Şi apropo, a apărut noul CCM înregistrat la ITM. Puteţi să-l solicitaţi de la liderii dvs, care îl au.





27
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 18, 2018, 11:56:14 a.m. »
M-am uitat acum pe formularul S05.410/F8-V0 oficial, formularul conţine aprobarea directoratului şi NU CONŢINE semnătura de acord al salariatului / salariaţilor.
De fapt nici n-ar avea sens acordul salariatului, de vreme ce formularul se completează de regulă post-factum, după ce orele suplimentare au fost efectuate deja.
Concluzie: formularul nu corespunde prevederilor CCM, nici în privinţa persoanelor care contrasemnează (şi aprobă) formularul, şi nici în ceea ce priveşte obţinerea acordului salariatului.
Deci existau motive pentru o notificare.

De semnat în locul meu nu aveaţi unde să semnaţi pe acest formular.
Lăsaţi deoparte permanentele acuzaţii de complicitate sau de lipsă de curaj.
După atâţia zeci de ani de activitate în firma asta, cred că suntem capabili să apreciem singuri când e vorba de curaj şi care este limita la care curajul se transformă în prostie, iar eventualele beneficii ale unui conflict deschis presupun costuri/dezavantaje mult mai mari ulterioare.


28
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 18, 2018, 11:06:31 a.m. »
Notele de chemare se semneaza de seful locului de munca si se contrasemneaza de seful ierarhic superior (manager de departament, in cazul dvs.).
Decizia de plata se semneaza de Directorat, ca orice plata, nu doar a orelor suplimentare.
Nu confundati lucrurile.
Nu confund nimic. Formularul S05.410/F8-V0 "Notă de chemare la ore suplimentare", conform unei decizii interne a conducerii, are la secţiunea superioară "APROBAT" cei trei membri ai directoratului. Managerul şi şeful de compartiment semnează jos, la "Vizat".
Deci fără semnătura directoratului nu există notă de chemare şi nici ore suplimentare trecute în pontaj.
Nu e vorba de plată, ci de aprobarea notei de chemare care permite trecerea orelor în pontaj.

Asta doream să facă sindicatul: să convingă administraţia că acest lucru este anormal, şi îngreunează foarte mult aprobarea acestor note de chemare, şi să revină asupra acelei decizii, astfel încât să fie suficientă aprobarea managerului sau a directorului de sucursală, după caz, pentru a putea introduce în pontaj orele respective.
Dar cu toţii ştim că asta a fost de fapt scopul acestei decizii: să îngreuneze cât mai mult aprobarea notelor de chemare, aşa încât ele să fie folosite cât mai rar, numai pentru situaţii speciale şi incidente foarte grave, aşa încât compania să nu cheltuie prea mult cu plata acestor ore.

De fapt, problema a apărut atunci când s-a insistat pe plata efectivă a orelor suplimentare nerecuperate în termenul prevăzut. Din acel moment s-a introdus această procedură complicată, pentru a limita sumele plătite pentru aceste activităţi.
Înainte, când aceste ore nu se plăteau (la TESA), nu era nevoie să aprobe directoratul orele respective, pentru că ele se recuperau şi atât. Asta nu deranja pe nimeni.
Rezultatul final al acestei îmbunătăţiri: s-a limitat drastic volumul orelor suplimentare aprobate, adică nici nu se plătesc, nici nu se pot recupera, decât în cazuri speciale atunci când poţi să-ţi permiţi să trimiţi directoratului la semnat aceste solicitări, şi dacă se aprobă.

29
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 18, 2018, 12:11:07 a.m. »
Este corecta obs. ca, la TESA, nu se poate ponta decat munca suplimentara care depaseste 2 ore (nu exista in CCM timp notiunea de "timp considerabil", ci precizarea clara de minim 2 ore), dar nu sunt atat de frecvente cazurile sub aceasta limita incat sa fie o regula.
Personalul TESA ar trebui sa-si ia inima in dinti si, la un moment dat, sa nu mai mearga la interventii daca nu se semneaza notele de chemare la ore suplimentare.
Adica, ma suna in noaptea de 2/3 februarie, ma duc daca am semnata nota de chemare pentru precedenta interventie.
Daca nu, poate-mi aduc aminte ca tocmai am baut o bere, nefiind consemnat la domiciliu.
Valabil si pentru personalul de exploatare, daca nu este pontat la defrisari, rigole, s.a.m.d.
Daca acceptati situatiile respective, se cheama complicitate.
Nu vreau sa avem polemici nesfarsite pe tema asta, dar nu toate depind de sindicat.
Atunci cand exista cadrul legal scris in CCM, el poate fi aplicat daca si salariatul face un efort.
De vointa, nu de altceva.
Am înţeles, deci problemele ridicate de mine trebuie să le rezolvăm singuri, făcând presiuni asupra administraţiei din poziţia de salariat / persoană fizică, eventual şi numit cu delegaţie (veşnică) pe post.
Ceea ce recomandaţi am făcut deja, n-am mai răspuns noaptea la telefon şi colegul meu (care era opţiunea de rezervă să fie chemat la intervenţie) chiar a băut două beri în seara aceea, şi maşină de intervenţie cu şofer nu exista.
Rezultatul a fost un mare scandal, am fost făcuţi albie de porci a doua zi, că n-am răspuns la telefon şi colegul meu era beat (în timpul lui liber), ceea ce a fost considerată o situaţie inadmisibilă. Rezultat: notele de chemare mai vechi au rămas tot nesemnate, plus alte consecinţe deloc plăcute ulterioare.

Acum e clar, aceasta este metoda corectă, dacă n-o facem suntem în complicitate cu administraţia.
Frumos răspuns, care confirmă tot ceea ce am reproşat sindicatului.
Oricum nu mă aşteptam la altceva.

Noroc că noul directorat aprobă în general notele de chemare, chiar dacă după foarte mult timp (1-2 luni).
După mine soluţia putea fi aprobarea notelor de chemare de către directorul sucursalei, aşa cum ar fi normal şi firesc.
Poate vom rezolva în final această problemă, pe calea administraţiei, nu prin eforturile sindicatului.

Întradevăr, CCM prevede că timpul suplimentar lucrat sub limita de 2 ore nu este luat în considerare (art.2.9 (6) din vechiul CCM, cel nou nu-l cunoaştem încă), ceea ce contrazice art.2.7(1) care spune că munca prestată în afara celor 40 ore săpătămânale reprezintă muncă suplimentară.
Acest lucru înţeleg că este considerat "normal" de către sindicat, pentru că "nu sunt atat de frecvente cazurile sub aceasta limita incat sa fie o regula". De fapt, aceste cazuri sub 2 ore sunt mult mai frecvente decât chemarea la incidente unde se lucrează peste 2 ore, dar nu contează 1 oră lucrată suplimentar, nu?
Din nou un răspuns previzibil.

Până la urmă, nici nu avem nevoie să se lupte sindicatul pentru problemele TESA, oricum nu o face, dar ar fi bine măcar să nu ne încurce şi să nu bage beţe în roate, aşa cum s-a întâmplat cu desfiinţarea posibiltăţii de promovare la inginer II şi cu viitorul regulament de avansare.

Mulţumesc pentru răspuns.



30
Informari / Re: Inceput de an.
« : Ianuarie 17, 2018, 11:08:02 p.m. »
Desi analiza este pertinenta , am vazut o serie de comparatii intre tesa si exploatare privind timpul suplimentar(de asteptare,de transport s.a),vroiam sa aduc la cunostinta unele probleme. De exemplu astazi am vazut 2 persoane de la sediul sucursalei facandu-si cumparaturile personale in timpul serviciului,pe la ora 10;00. Stiu sigur ca acele persoane nu sunt in CO sau CM si va spun ca de nenumarate ori am vazut persoane din sediu facand alte activitati in timpul programului.Acele persoane cum sunt pontate in aceste situatii?
Aveţi dreptate, există oameni lipsiţi de bun simţ care îşi rezolvă problemele personale în timpul serviciului. Aşa cum am spus într-o postare mai veche, una din problemele TESA o reprezintă acele persoane care din incompetenţă, sau din lene, sau o combinaţie a celor două, nu fac mai nimic la birou, şi tocmai aceştia au de regulă cele mai mari salarii, neavând nici o jenă să constate că alţi colegi trebuie să muncească dublu din această cauză, problemele trebuind acoperite de cineva.
Există şi persoane care nici măcar nu stau la servici nefăcând nimic, pleacă acasă cu 2-3 ore mai devreme fără jenă.
La fel cum există şi la exploatare astfel de oameni. Cei din tură nu pot pleca din post, nici măcar 5 minute, dar asta nu-i împiedică pe unii să-şi găsească un loc bun de dormit la căldură iarna, sau la răcoare vara, obosiţi după munca câmpului pe acasă, când centrala este oprită. Sau să se uite la un televizor cu satelit adus de acasă, pe unde s-a putut.
Cred că ar fi mai bine să nu dăm din casă toate astea, le ştie toată lumea. În orice categorie de salariaţi (tesa sau exploatare) se pot găsi uscături, oameni incompetenţi sau neserioşi, la fel cum se pot găsi (vreau să cred că majoritatea) oameni de caracter, care îşi respectă meseria şi îşi fac treaba foarte bine, de multe ori prestând chiar cu mult peste sarcinile din fişa postului.
Fiecare categorie de personal are problemele ei, cei din tură lucrează în multe situaţii în condiţii mizerabile, în zone izolate, unde în special iarna problemele pot fi foarte grele. Dar măcar în momentul când au plecat acasă, se eliberează de orice probleme sau răspunderi legate de serviciu.
Cei din TESA, în special TESA exploatare, îşi duc problemele şi acasă şi poate se gândesc şi noaptea în pat cum să trateze incidentele, unele insurmontabile, pe care trebuie să le rezolve a doua zi în instalaţiile de care răspund, în condiţiile în care nu există contracte de service şi referatele pentru materiale şi piese se aprobă la Bucureşti peste 3 luni, iar marfa este livrată peste 6 luni. Între timp centrala trebuie să meargă, deversarea este anchetată ca prejudiciu.
Fiecare categorie are avantajele şi dezavantajele ei, peste tot există oameni buni şi răi, cred că în aceeaşi proporţie, este natura umană.
Ştiu că fiecare consideră că munca lui este cea mai importantă, şi că nu este plătit aşa cum merită. În ce priveşte plata probabil că cei mai mulţi au dreptate. În ce priveşte importanţa muncii, cred că trebuie să învăţăm să ne respectăm unii pe alţii şi să apreciem fiecare meserie sau funcţie, cu toţii au un rol în activitatea firmei.
Nu trebuie să vă simţiţi atacaţi atunci când sunt ridicate şi alte probleme decât ale dvs, şi să răspundeţi cu răutate şi duşmănie la orice astfel de postare.
Nu sunteţi singurii care aveţi probleme, inechităţi salariale sunt peste tot, la fel şi muncă suplimentară.
Şi nu este TESA de vină pentru situaţia politică, votul majoritar nu provine din zona celor cu studii superioare.

Nu cred că există în mod real o dispută exploatare-TESA, cel puţin în sucursala mea n-am văzut aşa ceva. O nemulţumire a personalului TESA în raport cu sindicatul asta da, există (justificată sau nu). Există şi câteva persoane mai vocale care au o problemă cu şefii lor sau cu cei care lucrează în birouri, şi acestora le recomand mai mult respect pentru ceilalţi, pentru că generalizarea unor cazuri punctuale nu este justificată.

Pagini: 1 [2] 3